Dodaj obiekt sportowydodaj klub sportowydodaj wydarzenie sportowe

Logowanie Rejestracja »» Przypomnij hasło
Jesteś tutaj: » Strona główna  / Artykuły  / Pomoc wizerunkowa w branży sportowej

Pomoc wizerunkowa w branży sportowej



Wizerunek w sporcie ma coraz większe znaczenie, nie tylko dla największych i już rozpoznawalnych gwiazd sportu globalnego, które liczą na coraz to bardziej lukratywne kontrakty sponsorskie. Przede wszystkim dla mniejszych klubów lokalnych czy sekcji sportowych istotne jest to, aby były jakkolwiek rozpoznawalne w regionie i kultywowały tradycje przy jej jednoczesnym promowaniu na zewnątrz. Tylko takie aktywne działania wizerunkowe i marketingowe są w stanie sprawić, że mniejsze organizacje i lokalne kluby będą mogły się rozwijać w coraz bardziej konkurencyjnych czasach.

Sukces sportowy oraz marketingowy

Z jednej strony sukces sportowy sprawia, że o wiele łatwiej znaleźć dodatkowe finansowanie, wsparcie lokalne, kibiców i zainteresowanie mediów – łatwiej rozmawiać także z przedstawicielami miasta czy samorządu. Jednak z drugiej strony to dopiero pojawienie się tych czynników zewnętrznych sprawia, że dana organizacja, instytucja sportowa czy klub, mają możliwość budowania u podstaw i tworzenia dopiero środowiska do dalszego wzrostu.

Warto więc ponownie powrócić do aspektu marketingu i wizerunku we współczesnym sporcie, ponieważ sprawnie działająca i dobrze ukierunkowana współczesna agencja marketingu sportowego jest w stanie nie tylko umiejętnie poprowadzić kontrakty reklamowe i wizerunek PR znanego sportowca. Dla takich agencji jak tomaszjakubowski.pl codziennością jest przede wszystkim wsparcie dla najmniejszych i lokalnych klubów oraz zespołów, borykających się niekiedy z bardzo rozmaitymi problemami, nie tylko budżetowymi czy wizerunkowymi, ale również organizacyjnymi, logistycznymi, medialnymi.

Wsparcie profesjonalnej agencji

Skuteczna agencja marketingu sportowego musi działać w wielu różnych kategoriach i na rozmaitych płaszczyznach , aby odnieść sukces z prowadzonym przez siebie podmiotem lub sportowcem. Mowa o codziennej pracy, polegającej m.in. na:

  • kontaktach z mediami;
  • poszukiwaniu nowych sponsorów, partnerów biznesowych;
  • weryfikowaniu umów, propozycji napływających do klubu;
  • prowadzeniu strony internetowej, profilu w mediach społecznościowych,
  • dbanie o spójną oprawę graficzną całego klubu lub sekcji;
  • autoryzowanie wywiadów;
  • promowanie wydarzeń i sukcesów z życiu klubu na zewnątrz;
  • współpraca z organizacjami kibicowskimi;
  • reprezentowanie klubu w interesach, negocjacjach, ustaleniach;
  • bieżące prowadzenie komunikacji i PR.

Jak widać, ilość zadań stojących przed każdym menadżerem agencji marketingu sportowego, jest całkiem długa. Może jednak się szybko i mocno zmieniać, ponieważ agencja tego typu przede wszystkim reaguje na bieżące wydarzenia w życiu swojego klienta, czyli niekiedy musi działać pod wpływem niezapowiedzianych wydarzeń lub naprawiać sytuacje kryzysowe.