Klub powstał w 1968 roku. Jego założycielem oraz prezesem zarządu był Stanisław Sachacki.
W lipcu 68 r. Zadecydowano o powołaniu na terenie Tomaszowa Delegatury Automobilklubu Łódzkiego... czytaj więcej
Klub powstał w 1968 roku. Jego założycielem oraz prezesem zarządu był Stanisław Sachacki.
W lipcu 68 r. Zadecydowano o powołaniu na terenie Tomaszowa Delegatury Automobilklubu Łódzkiego "Ziemia Mazowiecka".
Patronat nad powstaniem, organizacją i działalnością sprawował przedstawiciel Zarządu Okręgu PZMot w Łodzi Stanisław Drążczyk.
W roku 1980 wśród działaczy Tomaszowskiej Delegatury zrodziła się myśl o powołaniu samodzielnego Automobilklubu Tomaszowskiego. Podjęte działania zakończyły się wątpliwym sukcesem. Zarejestrowano nowy Klub pod nazwą Automobilklub Piotrkowski Delegatura w Tomaszowie Mazowieckim. Tak więc władzę sprawowały nadal osoby trzecie.
Dopiero w 1993 roku powstaje samodzielnie działający Automobilklub Tomaszowski. Dlatego w naszym logo są dwie daty, 1968 powstanie Klubu i 1993 reaktywacja Klubu.
Już w maju 1993 roku, Klub zostaje wpisany do rejestru stowarzyszeń a w w lipcu został przyjęty na członka rzeczywistego Polskiego Związku Motorowego.
Klub w bardzo szybkim tempie zaczął się rozwijać, zyskiwać nowych członków, organizować wiele imprez.
Działały następujące sekcje:
- Sekcja Bezpieczeństwa i Ruchu Drogowego,
- Sekcja Samochodowa,
- Sekcja Turystyczna,
- Sekcja Motorowerowa,
- Sekcja Cartingowa,
- Sekcja Pojazdów Zabytkowych "Weteran".
("Weteran" to samodzielnie działający Klub Pojazdów Zabytkowych. Powstał w 1985 roku i do dziś współpracujemy ze sobą).
Każda z sekcji działała bardzo aktywnie. Były organizowane szkolenia na kartę rowerową, konkursy ze znajomości przepisów ruchu drogowego. Spotkania z posiadaczami samochodów na temat jak przygotować samochód przed wyjazdem na urlop, na zimę. Konkursy Zręczności Kierowców, Konkursy Jazdy Samochodem. Zimą szkolenia z jady po śliskiej nawierzchni. Motorowe wycieczki krajoznawcze, zloty itp. Co jakiś czas Kub organizował również wyjazdy na znane krajowe imprezy.
Po jakimś czasie pojawiły się pierwsze sukcesy. Najlepsi kierowcy będący członkami Klubu zaczęli wygrywać lub zajmować wysokie pozycje w rajdach KJS i Cartingowych na szczeblach wojewódzkich a nawet krajowych. O członkach Sekcji Pojazdów Zabytkowych w 1996 roku mówiło się w klubie, że są łowcami nagród. Ich prezentacje w trakcie imprez wyjazdowych, prawie zawsze znajdowały odzwierciedlenie w sędziowskich werdyktach.
Dnia 31 pa?dziernika 1997 roku odchodzi od nas Stanisław Sachacki przeżywszy 75 lat.
Prezesem zarządu zostaje Tadeusz Kotela. Działalność Klubu przygasa. Imprezy są organizowane sporadycznie i tylko na szczeblu lokalnym.
W 2002 roku prezesem zarządu zostaje Andrzej Przysuszyński, V-ce prezesem Mirosław Kister.
Zmieniają się sekcje w Klubie na:
- Sekcja Sportu Samochodowego,
- Sekcja Motorowerowa,
- Sekcja Turystyki i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
- Sekcja Tuningowa.
Klub zaczyna prężniej działać, organizowane są imprezy na szczeblu lokalnym i wojewódzkim.
W 2004 roku prezesem zarządu zostaje Mirosław Kister.
Na dzień dzisiejszy Klub nadal się rozwija, co roku przybywa nowych członków, zyskuje coraz większy prestiż, sławę, uznanie. Organizowane imprezy skupiają coraz więcej uczestników i kibiców. Ogólnie jest duże zainteresowanie wszystkim tym co się w Klubie i wokół niego dzieje.
pokaż tylko nagłówek opisu.